woensdag 9 november 2016

Whoop!! Opruimen... hebben we allemaal een hekel aan toch?! Ik niet meer! Lees nu waarom...


Man man man... wat was ik het zat... 

Van links naar rechts. Vooral vanaf de beneden verdieping naar boven in dat kleine kamertje knallen. Joy en Rey hun kamer stond vol, onze slaapkamer idem en dan over alle inbouwkasten maar te zwijgen. Ik ruimde elke dag op, stofzuigde netjes de vloer en deed er alles aan om het er ook maar toonbaar uit te laten zien. Ik zou nog bijna de keuken vergeten...... ook deze was werkelijk overvol.

Werkelijk niets maar dan ook echt NIETS hielp!!


Tot dat ik hoorde van minimaliseren, ik raakte geïnspireerd door de Facebook groep; "minimaliseren kun je leren", nou daar geloofde ik nog niet zo in, kijkend om mij heen. 

22 augustus werd ik geopereerd en begon ik te lezen in het boek van Marie Kondo; Opruimen! nadat ik uitgeslapen was en weer terug kwam op de zaal besloot ik dat dit de methode was die mijn leven qua opruimen gelukkiger zou maken en zou gaan vergemakkelijken! Ik besloot om rustig te beginnen met de kinderkamer. De kids sliepen altijd bij ons in bed dus deze was volgebouwd met van alles! Maar vooral spullen die daar niet hoorde.



Alsof er een knop omging........

Ik bleef maar opruimen, weggooien, marktplaats en weggeefhoeken spuien met alles waarvan ik dacht; nou nee, dit is het toch niet helemaal. Alles wat ik nog niet weg kon doen of wat op een andere plek opgeruimd moest worden deed ik in een doos. Verbazend genoeg bleek dit echt niet veel te zijn!
Helaas moest ik natuurlijk de 'weggeef' en de marktplaats-spullen ook nog bewaren dus dit ging toch dat kleine kamertje weer in.


Toen ik klaar was met Joy & Rey hun kamer was ik megatrots op het resultaat!

Hebben jullie ook van deze struikelpunten met opruimen? Hoe pak je dit in hemelsnaam aan!! Plaats een reactie met jou struikelblok of juist de oplossing!!!

Volgende keer zal ik een stukje schrijven over het opruimen van het kleine kamertje, het kamertje vol met emoties! en ja, das natuurlijk niet altijd even leuk...





Wist je trouwens dat je mijn blog kunt volgen? Rechts op mijn begin pagina kun je op 'volgen'  klikken.. daarna nog maar 1 muisklik van een melding als ik iets nieuws plaats!! 


P.s.... Nieuwe camera is onderweg zodat ik wat knappe foto's kan plaatsen :o


1 opmerking:

  1. Wij hebben een 'rommelkamer'/logeerkamer. Dingen in dozen en tassen staan daar, maar ook boekenkasten, knutselspullen, fotografiespullen, inpakpapier en dergelijke. Een soort hobbykamer eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen